Untuk membuat penambahan modal, anda boleh melakukannya pada waktu-waktu dan syarat seperti berikut:
- Setiap hari (kecuali dimaklumkan)
- Masa : 9.30pagi - 9.30malam
- Minimum RM110 dan ke atas dalam satu transaksi. (Digalakkan menggunakan online banking atau ATM Transfer). Bawah RM110 tidak akan diproses.
- TIDAK DIBENARKAN tambah modal amaun genap (ratus) seperti RM100, RM200, RM300, RM400, RM500 dan seterusnya.
- TAMBAHAN DIBENARKAN - contoh RM110, RM160,RM210
- Modal akan diproses mengikut slot 9.30am-10.30am, 10.30am-11.30am, 11.30am-12.30pm, 12.30pm-1.30pm dan seterusnya sehingga 9.30pm.
- Interbank DILARANG KERAS kerana sukar untuk dikesan selain lambat masuk ke dalam akaun syarikat. Contoh: Pindahan dari RHB ke MAYBANK.
- WAJIB hantar SMS tambah modal serta-merta dalam masa 30 minit untuk elakkan kelewatan penambahan modal.
LANGKAH 1 : TAMBAH MODAL
Pastikan anda ikut dan patuh seperti syarat-syarat diatas.
- Bank in ke akaun syarikat seperti berikut:
U FUTURE ENTERPRISE
MAYBANK - 552 022 610 370
CIMB BANK - 860 170 7525
PUBLIC BANK - 315 091 9434
(sila SMS dengan segera selepas bank in ke No Server U FUTURE ENTERPRISE)
(sila SMS dengan segera selepas bank in ke No Server U FUTURE ENTERPRISE)
Server CELCOM : 0195922281
Server MAXIS : 0147595228
Server DIGI : 0149001001
Server UMOBILE : 0184645469
Server XOX, TuneTalk, Others :
0195922281
NOTA PENTING!
Sebaik-baiknya bank in jumlah yang ganjil bagi memudahkan proses mengesanan oleh pihak syarikat seperti RM170, RM151, RM214, RM230 dan sebagainya.
Pastikan anda ambil gambar SLIP BANK dengan jelas dan SIMPAN gambar dan slip tersebut untuk tempoh sekurang-kurangnya 30 hari sebelum di buang!
ONLINE BANKING
Jika menggunakan online banking, anda sangat digalakkan untuk masukkan AGENT ID atau NAMA AGENT di ruangan RECIPIENT REFERENCE seperti gambarajah dibawah:
Sebaik-baiknya bank in jumlah yang ganjil bagi memudahkan proses mengesanan oleh pihak syarikat seperti RM170, RM151, RM214, RM230 dan sebagainya.
Pastikan anda ambil gambar SLIP BANK dengan jelas dan SIMPAN gambar dan slip tersebut untuk tempoh sekurang-kurangnya 30 hari sebelum di buang!
ONLINE BANKING
Jika menggunakan online banking, anda sangat digalakkan untuk masukkan AGENT ID atau NAMA AGENT di ruangan RECIPIENT REFERENCE seperti gambarajah dibawah:
Contoh Maybank
Contoh CIMB Bank
LANGKAH 2 : SMS TAMBAH MODAL
Selepas bank in, sila hantar SMS Tambah Modal ke salah satu No. Server yang anda guna seperti di bawah:
Server MAXIS : 0147595228
Server UMOBILE : 0184645469
Format SMS adalah seperti berikut:
Server CELCOM : 0195922281
Server MAXIS : 0147595228
Server DIGI : 0149001001
Server UMOBILE : 0184645469
Server XOX, TuneTalk, Others
0195922281
Format SMS adalah seperti berikut:
BI*[BANKNAME]*[AMOUNT]*[DATE:DDMMYY]*[TIME:HHMMSS]
CONTOH 1: BI*MBB*210*190815*213013
CONTOH 2: BI*CIMB*210*190815*213013
CONTOH 3: BI*PBB*210*190815*213013
CONTOH 2: BI*CIMB*210*190815*213013
CONTOH 3: BI*PBB*210*190815*213013
NOTA PENTING:
Format Tarikh:
Masukkan hari, bulan dan tahun. Contoh seperti diatas ialah 19 Ogos 2015 ditaip 190815.
Masukkan hari, bulan dan tahun. Contoh seperti diatas ialah 19 Ogos 2015 ditaip 190815.
Format Masa:
Masukkan jam, minit dan saat. Masa hendaklah dalam format 24 jam. Contoh diatas ialah 9:30:13malam ditaip 213013.
Masukkan jam, minit dan saat. Masa hendaklah dalam format 24 jam. Contoh diatas ialah 9:30:13malam ditaip 213013.
Sebelum SMS dihantar ke server, pastikan ianya ditaip dengan betul dan maklumat yang betul bagi mengelakkan kelewatan proses penambahan modal oleh syarikat.
LANGKAH 3 : BORANG TAMBAH MODAL (option)
Anda juga boleh hantar maklumat tambah modal melalui web ahli. Masukkan butir-butir yang dikehendaki seperti gambarajah. Sebaik-baiknya untuk menggunakan borang melalui website hendaklah tambahan modal minimum sebanyak RM310.
Nota: Modal
tersebut, adalah modal pusingan anda untuk menjual topup. Ianya tidak
hilang sebaliknya anda akan menerima 'cash' atau tunai daripada
pelanggan anda apabila menjual topup.
No comments:
Post a Comment